إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى

منتدى دار إنسـانيات للبحوث والنشر
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Role of Calling in Emotional Labor - Ph.D. 2009

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
د. فرغلى هارون
المدير العـام

avatar

ذكر عدد الرسائل : 3278
تاريخ التسجيل : 07/05/2008

مُساهمةموضوع: Role of Calling in Emotional Labor - Ph.D. 2009   23/2/2010, 12:51 pm



Role of Calling in Emotional Labor
By Yugo, Jennifer Ellen



Doctor of Philosophy (Ph.D.), Bowling Green State University, Psychology, 2009.
Pages: 74p.
346.81 kB PDF file

Abstract:
With the increasing emphasis on customer service in business and industry, understanding how employees respond to emotional demands and manage emotions during interactions with customers is critical for organizational performance. Managing emotions for a wage can encompass several strategies, including: surface acting, deep acting and the expression of genuine felt emotions. Research on the meaning of work has also received increased attention recently. In complying with emotional demands inherent in an occupation, the degree a person perceives the job as meaningful, and has a calling orientation, may increase emotional labor, particularly deep acting and genuine felt emotions. The present study examined if having a calling orientation for work, or perceiving work as significant and rewarding, strengthened the relationship between customer emotional demands and emotional labor. Using two measures of customer emotional demands (O*NET database index and self-report), the present study found that emotional demands were positively related to self-reported emotional labor strategies. In addition, the calling orientation significantly moderated the relationship between non-self report and self-report emotional demands, and emotional labor strategies. People high in calling engaged in more deep acting and genuine felt emotion across emotional demands relative to people low in calling. Finally, the interaction between calling and emotional demands significantly predicted global job satisfaction, and in separate regression equations, was mediated by surface acting, deep acting and genuine felt emotions.


Download Full Text




ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قربت أموت

بانده عليكى بأعلى صوت

دفينى بحنانك لاموت

بانده ولا بيجينى صوت

ما تردى يا امه بنظره حتى من عنيكى

د. فـرغلى هــارون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://social.subject-line.com
dr alikhin
عـضــو



ذكر عدد الرسائل : 35
العمر : 44
التخصص : pharma
الدولة : egypp
تاريخ التسجيل : 18/09/2010

مُساهمةموضوع: رد: Role of Calling in Emotional Labor - Ph.D. 2009   30/9/2010, 7:19 am

;ldgjiz
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
Role of Calling in Emotional Labor - Ph.D. 2009
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Hammam bain maure
» Install and configure the DNS Server role تعريف و ادارة خدمة ادارة الاسماء سواء في الدومين او ال Workgroup
» كلمات اغاني الفنان مروان خوري
» نكت كويتية
» الأزمة الإقتصادية و نتائجها

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى :: 
منتدى المكتبــات المتخـصـصـة
 :: 
مكتـبـة علم النفس والعلوم التربوية
 :: 
المكتـبـة النفسية والتربوية أجنبى
-
انتقل الى: