إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى

منتدى دار إنسـانيات للبحوث والنشر
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Globalisation, Ideology and Education Policy Reforms - 2010

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
د. فرغلى هارون
المدير العـام

avatar

ذكر عدد الرسائل : 3278
تاريخ التسجيل : 07/05/2008

مُساهمةموضوع: Globalisation, Ideology and Education Policy Reforms - 2010   24/3/2010, 1:33 pm




Globalisation, Ideology and Education Policy Reforms
By Joseph ZajdaC
Springer 2010
200 pages
1.75 mb

The eleventh in the 12-volume book series Globalisation, Comparative Education and Policy Research, this work sets out to explore the interrelationship between ideology and education reforms, setting it in a global context. With this as its focus, the chapters represent hand-picked scholarly research on major discourses in the field of comparative education.

A compendium of the very latest thinking on the subject, this volume is, like the others in the series, a state-of-the-art sourcebook for researchers, practitioners and policymakers alike. Not only do the chapters offer a timely overview of current issues affecting comparative education and education policy research in what is now a global educational culture, but the work also contains ideas about future directions that policy reforms could take. The book draws upon recent studies in the areas of globalisation, equity, and the role of the State. It explores conceptual frameworks and methodological approaches applicable in the research covering the State, globalisation, and education reforms.

The research evinces the neo-liberal ideological imperatives of current education and policy reforms, and illustrates the way that shifts in the relationship between the State and education policy affect current trends in education reforms and schooling globally. Individual chapters critically assess the dominant discourses and debates on comparative education research in education and policy reforms. Using diverse comparative education paradigms from critical theory to globalisation, the authors focus on globalisation, ideology and democracy and examine both the reasons and outcomes of education reforms, policy change and transformation.

They provide a more informed critique of models of accountability, quality and school effectiveness that are informed by Western social values. The book also draws upon recent studies in the areas of equity, cultural capital and dominant ideologies in education.


أدع لنا بالخير وها هو الرابط
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Or
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قربت أموت

بانده عليكى بأعلى صوت

دفينى بحنانك لاموت

بانده ولا بيجينى صوت

ما تردى يا امه بنظره حتى من عنيكى

د. فـرغلى هــارون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://social.subject-line.com
 
Globalisation, Ideology and Education Policy Reforms - 2010
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» كلمات اغنية مش سهل حماقي 2010
» تصحيح مادة الرياضيات بكالوريا 2010 شعبة علوم تجريبية
» وزارة التربية تستعد لترقية الأساتذة حاملي الشهادات العليا في غشت 2010
» ترقيات 2010
» افضل احذية للرجال 2010

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى :: 
منتدى المكتبــات المتخـصـصـة
 :: 
مكتـبـة علم الاجتماع والانثروبولوجيا
 :: 
مكتـبـة علم الاجتماع والانثروبولوجيا أجنبى
-
انتقل الى: