إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى

منتدى دار إنسـانيات للبحوث والنشر
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 The Effects of Peer Reporting as Positive and Negative Reinforcements of Classroom Behavior

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
د. فرغلى هارون
المدير العـام

avatar

ذكر عدد الرسائل : 3278
تاريخ التسجيل : 07/05/2008

مُساهمةموضوع: The Effects of Peer Reporting as Positive and Negative Reinforcements of Classroom Behavior   29/8/2010, 1:52 am




The Effects of Peer Reporting as Positive and Negative Reinforcements of Classroom Behavior
By Russ, Laura Beth
Specialist in Education, Miami University, School Psychology, 2009.
201.16 kB


Abstract:
Positive peer reporting (PPR) has significant empirical support for providing a positive influence on students’ classroom behavior. PPR consists of peers providing positive compliments for their classmates’ appropriate behaviors. The current study examined the effects of PPR, as well as two other peer reporting strategies on classroom engagement and work completion. Negative peer reporting consisted of peers providing corrective statements for their classmates’ inappropriate behaviors. For these two conditions, positive and corrective statements were delivered following the class activity.


Due to unclear effects for either strategy, an alternative peer reporting strategy was instituted, which provide immediate, within-session praise contingent on appropriate behavior. Each reporting strategy was implemented across two classrooms of second grade students. Results indicate negative effects on both academic engagement and work completion across all reporting strategies in comparison to baseline. On an individual basis, there are differential effects among the experimental conditions.

أدع لنا بالخير وها هو الرابط
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قربت أموت

بانده عليكى بأعلى صوت

دفينى بحنانك لاموت

بانده ولا بيجينى صوت

ما تردى يا امه بنظره حتى من عنيكى

د. فـرغلى هــارون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://social.subject-line.com
 
The Effects of Peer Reporting as Positive and Negative Reinforcements of Classroom Behavior
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Ten Tips for Positive Thinking - Tips for a Happier and Healthier Frame of Mind
» Naat Sharif Recite By Mufti Ayaz and Written by Our Peer
» Al- Haaj Siddiq Ismail received 40 years of Aatraf-e-Kamal award in 2004 from Gen R Moin uddin Haider & Peer Naqib ur Rehman , Dr Amir Liaqat & Haji Hanif Tayeb also present.
» المواطنة التنظيمية
» هام لدكتور ابو وليد والاخوان المختصين

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى :: 
منتدى المكتبــات المتخـصـصـة
 :: 
مكتـبـة علم النفس والعلوم التربوية
 :: 
المكتـبـة النفسية والتربوية أجنبى
-
انتقل الى: