إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى

منتدى دار إنسـانيات للبحوث والنشر
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Effects of item randomization and applicant instructions on distortion on personality measures, Master

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
د. فرغلى هارون
المدير العـام

avatar

ذكر عدد الرسائل : 3278
تاريخ التسجيل : 07/05/2008

مُساهمةموضوع: Effects of item randomization and applicant instructions on distortion on personality measures, Master    12/11/2010, 2:58 pm




Effects of item randomization and applicant instructions on distortion on personality measures
By Wolford, Katherine Anne
Master of Arts (MA), Bowling Green State University, Psychology/Industrial-Organizational, 2009.
Pages: 55p.
460.99 kB PDF file


Abstract:
The present study evaluated the impact of test format and instructions on success at faking a Big Five personality assessment. Participants (N=320) completed personality and impression management measures under one of two testing format (blocked or randomized) and one of three instruction types (honest, non-targeted faking in which participants behaved as if applying for any job of their choice, and targeted faking in which they were asked to behave as if applying for a single specified job). No practically-significant differences in scores were observed based upon format. Scores on all scales were significantly higher in the targeted faking condition than in the other conditions although differences between honest and non-targeted were significant for only a few scales.


Significant interactions between format and instructions were found for Conscientiousness, Openness, Emotional Stability, and Impression Management. For these scales, scores increased linearly across conditions when surveys were given in a randomized format but a marked decrease was seen between honest and non-targeted faking, followed by a sharp increase in scores from non-targeted to targeted faking, when the tests were given in blocked format. Limitations, future directions, and practical implications are discussed.

أدع لنا بالخير وها هو الرابط
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قربت أموت

بانده عليكى بأعلى صوت

دفينى بحنانك لاموت

بانده ولا بيجينى صوت

ما تردى يا امه بنظره حتى من عنيكى

د. فـرغلى هــارون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://social.subject-line.com
 
Effects of item randomization and applicant instructions on distortion on personality measures, Master
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» نظرية الأستجابة للمفردة الأحادية البعد والمتعددة الأبعاد
» تعلم اللغة الإنجليزية مع مستر دانكن
» al marjo tazwidi binoskhatin min talab attasjil khatti lil master
» لفتح الرقم السرى لاى جهاز نوكيا !!!!
» فيروس Virus MBR Sector يوقف عمل الهارد ( الأعراض + الحل حصرياً )

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى :: 
منتدى المكتبــات المتخـصـصـة
 :: 
مكتـبـة علم النفس والعلوم التربوية
 :: 
المكتـبـة النفسية والتربوية أجنبى
-
انتقل الى: